Amerykański gigant, sieć Walmart postanowiła w innowacyjny sposób odpowiedzieć na nieodłączną potrzebę sprawdzenia – jak to działa. Swoje działania Walmart skierował do najbardziej ciekawskich Klientów – czyli dzieci. Tak powstał ToyLab – wirtualne środowisko, gdzie dzięki wykorzystaniu augmented reality najmniejsi mogą testować zabawki. Znajdą tu ponad 20 wybranych serii, między innymi takich marek jak: Park Jurajski, Wonder Lab, Nerf, Hot Wheels, Świnka Peppa, Harry Potter, LEGO i Barbie.
To kolejna już próba przyciągnięcia dzieci po głośnym bankructwie Toys’R’Us, które zmuszone było zamknąć wszystkie swoje 735 wielkopowierzchniowych sklepów w USA. W tym samym czasie Walmart sygnalizował prawie 30% wzrost zapasów zabawek w ramach swojej marki sklepów America’s Best Toy Shop.
Działanie Walmart to próba walki z coraz bardziej zauważalnym trendem – dzieci przestają się interesować tradycyjnymi zabawkami. Nic i nikt nie jest w stanie konkurować ze światem online – który dostarcza najbardziej wciągające i satysfakcjonujące treści. Czy ten trend stanie się dominujący? Mam wrażenie, że przekonamy się o tym już wkrótce.