Napisz do nas | Generations
site logo
  • STRONA GŁÓWNA
  • KATEGORIE
    • Rodzina
    • Matki
    • Ojcowie
    • Dzieci
    • Trendy
    • Technologie
    • Badania
    • Styl życia
    • PR
    • Krótko i na temat
    • Eventy
  • WYDARZENIA
  • O NAS
  • KONTAKT
Homepage > Trendy > Real Time Marketing czyli tu i teraz

Real Time Marketing czyli tu i teraz

shutterstock_194582675

Marketing czasu rzeczywistego wymaga od marketerów, digitalowców i PRowców szczególnej czujności. Obserwacji otaczającego świata i szybkiej reakcji na bieżące wydarzenia. Wychodzi poza zaplanowane działania, ale może przynieść marce spory rozgłos.

Pretekstem do skorzystania z RTMu może być wydarzenie polityczne, sportowe, rozrywkowe – możliwości są nieskończone. Marki niezwiązane bezpośrednio z daną sytuacją mają okazję wykorzystać ją aby zdobyć rozgłos i zasięg. Liczy się kreatywność i czas reakcji. Moment nie musi być tak wiekopomny jak wystrzał rakiety Falcon Heavy z modelem Tesli na pokładzie i tym samym sukces Elona Muska. Czasem wystarczy rozstanie dwójki znanych aktorów. Warto mieć oczy otwarte – część marketerów już doskonale wykorzystuje takie okazje.

 

Python Krakusa

Ciekawym przykładem komunikacji opartej na RTMie jest profil Facebookowy firmy KRAKUS. Jak marka odniosła się do informacji o ucieczce węża w okolice Wisły?

 

Bez paniki w kosmosie

Kilkanaście firm wykorzystało do RTMu ostatni sukces Elona Muska. Jednym z nich był polski sklep z koszulkami koszulkowo.com, który nie pierwszy już raz inspiruje się niespodziewanymi sytuacjami w swoich copy. Tym razem opracowała t-shirt z napisem „Don’t panic” – napis ten był umieszczony wewnątrz wysłanej w kosmos Tesli.

 

        

Loty dla singielek

Kiedy media podały informację o rozstaniu Brada Pitta i Angeliny Jolie, newsa w zabawny sposób wykorzystała linia lotnicza Norwegian, która akurat promowa pierwsze połączenia międzykontynentalne. Ogłoszenia zostały opublikowane w europejskiej prasie i portalach. 

Uber zawiezie Cię na Openera

Wydarzenia kulturalne to obszar, w którym prawie każda marka znajdzie przestrzeń do komunikacji. Ciekawym przykładem RTM’a jest to, w jaki sposób Uber wykorzystał Opener Festival w Gdyni. To wydarzenie, którym w ostatnich dniach żył cały Internet. Jaki sposób na to znalazł Uber? Za pomocą Facebooka przypomniał wszystkim spóźnialskim o swoim istnieniu i zaoferował swój przejazd.

Co Ikea ma wspólnego z czekoladą?

Wydawałoby się, że jedna z największych sieci zajmująca się sprzedażą detaliczną mebli i akcesoriów domowych niewiele ma wspólnego z czekoladą. Nic bardziej mylnego! To właśnie Światowy Dzień Czekolady okazał się idealnym powodem do tego, aby w ciekawy sposób przedstawić swoje produkty!

 

Dziś Światowy Dzień Czekolady. Delektuj się smakiem lub naciesz oczy widokiem.

Opublikowany przez IKEA Sobota, 7 lipca 2018

LEGO na ślubie

19 maja 2018 to data jednego z najdłużej wyczekiwanych ślubów! To właśnie wtedy odbyła się uroczysta ceremonia zaślubin Księcia Harrego oraz aktorki Meghan Markle. Na ślubie nie zabrakło obecności sławnych osób, jak i różnych marek. A w tym również marki LEGO przedstawiającej postacie za pomocą swoich figurek.

 

LEGO na Netflixie

Lego nawiązując do nowego sezonu Westworld stworzyło swoje własne intro.

Oreo w ciemności

Nawet przerwa w dostawie prądu może być idealnie wykorzystana marketingowo. Wiedzą o tym marketingowcy Oreo, którzy w swoich kanałach społecznościowych zamieścili taką grafikę tuż po tym, jak na stadionie podczas Super Bowl zgasło światło.

 

Autorzy:

Anna Włodarczyk
PR Manager w agencji Generations

Karolina Ogonek
Social Media Specialist w agencji Generations

 

PoprzedniMillennialsi – lepszych rodziców już nie będzie
NastępnySuperbohater BMW

Podobne artykuły:

  • Walmart_FT
    Wirtualny świat zabawek w Walmart
  • IKEA_kratywnosc
    IKEA na nowo odnajduje dziecięcą duszę

Kategorie

banner gnrs

Najnowsze posty

  • Wirtualny świat zabawek w Walmart
  • IKEA na nowo odnajduje dziecięcą duszę
  • Więcej Netflixa dla dzieci
  • Święty Mikołaj na diecie czyli świąteczny stół bez słodzenia
  • Obraz stworzony przez sztuczną inteligencję sprzedany za 432 tysiące dolarów
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Smacznego! Okruszki posprzątamy ;) Lubię ciasteczka (zgoda)Polityka prywatności