Napisz do nas | Generations
site logo
  • STRONA GŁÓWNA
  • KATEGORIE
    • Rodzina
    • Matki
    • Ojcowie
    • Dzieci
    • Trendy
    • Technologie
    • Badania
    • Styl życia
    • PR
    • Krótko i na temat
    • Eventy
  • WYDARZENIA
  • O NAS
  • KONTAKT
Homepage > Krótko i na temat >  Pepsico i domowe bąbelki

 Pepsico i domowe bąbelki

shutterstock_1033381774

Pamiętacie wodę gazowaną z syfonu? Wystarczyło dodać trochę soku i domowa oranżada gotowa. Kiedy na sklepowych półkach królowały ptysie i inne słodkie ulepy w niezachęcającym brązowym szkle, woda z syfonu była najlepszą domową alternatywą. Później pojawiły się kolorowe napoje ze smakującą zachodem zawartością i o syfonie słuch zaginął.

Soda Stream to najkrócej mówiąc taka nowoczesna i ekologiczna wersja syfonu, domowy sposób na zdrowy napój gazowany. Od kilku lat dostępna w Polsce, ta izraelska firma doskonale sobie radzi na całym świecie, także ze względu na znakomity marketing (kampania ze Scarlett Johannson).

 

Teraz kupił ją prawdziwy gigant, Pepsico, a koszt transakcji wyniósł ok 3.2 mld $.

 

Co go skłoniło od tej decyzji?

Pierwsza rzecz – to zmieniające się przyzwyczajenia konsumentów. Jednym z najgorętszych obecnie tematów jest wpływ opakowań na środowisko naturalne, a Soda Stream, co oczywiste, opakowań nie potrzebuje. Marka zresztą wprost mów na swojej stronie: „Jedna butelka SodaStream pozwala na to, by rocznie do środowiska trafiło ok. 800 jednorazowych butelek mniej.” Zakup tak zaangażowanej ekologicznie marki, to tym samym pewne zobowiązanie, jakie poczyniło Pepsico wobec konsumentów.

Ale to nie koniec.  Rob Sellers z Gray Base, w swojej analizie* zwraca uwagę jeszcze na jeden temat – system dystrybucji. Generalnie na świecie obserwuje się, że władza nad zakupami konsumentów przechodzi od marek do sieci sklepowych. To one swoją polityką cenową i markami własnymi coraz wyraźniej wpływają na to, kiedy i co jest kupowane. Druga sprawa to dystrybucja online, czyli bezpośrednia komunikacja z Klientem, która umożliwia budowanie długotrwałej relacji i pozwala zachować możliwie wysokie marże. SodaStream takim nowoczesnym modelem „blended retail” dysponuje, gdzie łączy tradycyjne kanały, ze sprzedażą bezpośrednią oraz kanałami online.

Wykorzystanie modelu SodaStream może dać Pepsico to, czego potrzebuje każda nowoczesna marka: dane klientów i zbudowanie doświadczenia wokół brandu.

Czy to będzie droga, która zmieni sposób w jaki rodzony w jaki rodziny korzystają produktów Pepsico? Już wkrótce się przekonamy.

 

Źródło:

* https://www.campaignlive.co.uk/article/pepsicos-purchase-sodastream-tells-us-changing-world-fmcg-brands/1490844

 

Autor:
Arkadiusz Poncyliusz
Senior Copywriter w agencji Generations

PoprzedniYouTuber szuka sponsora? Tym razem YouTuber sponsoruje!
NastępnyHeavymetalowy eksperyment z niemowlętami

Podobne artykuły:

  • Walmart_FT
    Wirtualny świat zabawek w Walmart
  • IKEA_kratywnosc
    IKEA na nowo odnajduje dziecięcą duszę

Kategorie

banner gnrs

Najnowsze posty

  • Wirtualny świat zabawek w Walmart
  • IKEA na nowo odnajduje dziecięcą duszę
  • Więcej Netflixa dla dzieci
  • Święty Mikołaj na diecie czyli świąteczny stół bez słodzenia
  • Obraz stworzony przez sztuczną inteligencję sprzedany za 432 tysiące dolarów
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Smacznego! Okruszki posprzątamy ;) Lubię ciasteczka (zgoda)Polityka prywatności