Urodzili się kilka lat temu, a mają za sobą setki tysięcy fanów. Kim są najwięksi dziecięcy influencerzy świata?
W 2017 roku Forbes przedstawił wykres z imponującymi liczbami. Czy to dane użytkowników serwisów społecznościowych w średniej wielkości kraju? Nie. To liczby za którymi stoją obserwatorzy i fani dziesięciu najbardziej wpływowych dziecięcych influencerów świata.
Sophia Grace Brownlee
15-letnia Angielka może poszczycić się siedmioletnią karierą w sieci. Wszystko zaczęło się w 2011 roku od śmiesznego filmiku, na którym wraz z młodszą kuzynką wykonują utwór raperki Nicki Minaj.
Dziś Sophia ma na swoim koncie nie tylko kilka książek i singli, które odniosły duży sukces na Wyspach Brytyjskich, ale 5,8 miliona followersów na najpopularniejszych serwisach społecznościowych.
Evantube
Mimo, że ma za sobą miliony fanów, rodzice Evana skrzętnie chronią jego prywatność, dlatego mimo olbrzymiej kariery o samej gwieździe wiemy niewiele. Jego niezwykła kariera rozpoczęła się w 2011 roku, jednak największy skok nastąpił w 2013 roku, gdy Evan pokazał w jednym ze swoich filmików największego na świecie żelka-dżdżownicę. Dziś obserwuje go łącznie prawie 10 milionów osób na całym świecie.
Gabe and Garret
Gdy mali bracia rozpoczęli swoją przygodę na YouTube w 2012 roku, wystarczyło 12 miesięcy, by wraz z rodzicami zaczęli żyć utrzymując się z tylko działalności w tym serwisie. Chłopcy w swojej karierze byli ambasadorami tak gigantycznych marek jak LEGO, Nintendo i Hasbro.
Kitties Mama
„Ponad dwa miliony followersów, więcej, niż miliard wyświetleń i sto procent rodzinnej radości!” – tak brzmi claim kanału Kitties Mama, czyli rodzeństwa: Jonah, Noah i Emmy. Dzieciaki głównie zajmują się różnorakimi tutorialami, a także inicjują challenge, które później obiegają świat.
Matty Braps
Nastolatek z armią followersów, spośród których aż 83% stanowią dziewczynki. Matty słynie ze swoich coverów, ale także imponuje swoim fanom pewnością siebie, którą stara się wzmacniać w nich samych. Na koncie ma prawie 23 miliony obserwujących w największych serwisach społecznościowych.
Jak wygląda polski rynek influencerów?
W Polsce młodzi influencerzy mają się dobrze.
Cookie Mint
Autorka kanału YT – Oliwka – zebrała wokół siebie aż 395 389 widzów. W swoich materiałach pokazuje DIY, challenge, a jak sama mówi, jej kanał to miejsce przyjemne i przyjazne wszystkim – wolne od hejtu i wulgazryzmów.
Zabawy Euzebiusza
Euzebiusz i jego brat to najprawdopodobniej najmłodsi polscy YouTuberzy. Prowadzą kanał poświęcony ciekawemu spędzaniu czasu i dedykowany jest nie tylko dzieciom, ale także i ich rodzicom. Zabawy Euzebiusza to w tej chwili niemal stutysięczna społeczność.
Hejka tu Lenka
Lenka to ośmioletnia dziewczynka, która wojuje internet swoim uśmiechem, życzliwością i radością. W tym momencie jej kanał subskrybuje niemal pół miliona osób. Jej fani mogą liczyć na regularne vlogi, unboxingi, challenge, historie i bajki.
Stasio Janiszewski
14-latek z Warszawy to jeden z najpopularniejszych polskich twórców na Tik Tok (wcześniej musical.ly). Jego kreatywne filmiki, lipsync i unboxingi obserwuje ponad pół miliona osób. Poza Tik Tok działa też na Snapchacie i Instagramie.
Autor:
Justyna Mazur
Copywriter w agencji Generations