Napisz do nas | Generations
site logo
  • STRONA GŁÓWNA
  • KATEGORIE
    • Rodzina
    • Matki
    • Ojcowie
    • Dzieci
    • Trendy
    • Technologie
    • Badania
    • Styl życia
    • PR
    • Krótko i na temat
    • Eventy
  • WYDARZENIA
  • O NAS
  • KONTAKT
Homepage > Krótko i na temat > Ikea nakłania swoich klientów do działań proekologicznych

Ikea nakłania swoich klientów do działań proekologicznych

FB templait2

Przedsiębiorstwo słynące z handlu detalicznego oraz produkcji mebli od kilku lat prowadzi strategię zrównoważonego rozwoju, która opiera się na wykorzystywaniu w dużym stopniu recyklingu. Od dawna ekologia była ważna dla Ikei, dlatego coraz częściej firma ta nakłania klientów do ponownego wykorzystywania przedmiotów oraz rezygnacji np. z plastiku.

Aby nie być gołosłownym Ikea ogłosiła, że ze sprzedaży wycofa plastik jednorazowego użytku – w tym słomki, talerzyki, kubki czy worki na śmieci. Od 2020 roku w sieci sprzedaży Ikea oraz jej punktach gastronomicznych nie będzie można nabyć, ani skorzystać z tych przedmiotów.

Oprócz flagowych działań, które firma wprowadza na własnym podwórku (w sklepach oraz gastronomii), Ikea nakłania klientów do recyklingu w swoich kampaniach reklamowych.

Jednym z przykładów takiej kampanii może być ta dotycząca dawania drugiego życia przedmiotom codziennego użytku, takim jak np. lampka nocna.

Nawiązując do swojej reklamy sprzed 16 lat, w której firma zachęcała do wymiany przedmiotów na nowe, przedstawia ten sam produkt z zupełnie innej strony – produkt, który można wykorzystać ponownie.

Wraz z opublikowaniem filmu promocyjnego Ikea postanowiła przedstawić materiał z 2002 roku podkreślając tym samym, że „czasy zdecydowanie się zmieniły”.

Ikea podnosi temperaturę w sklepie o 4 stopnie

Innym przykładem kampanii prowadzonej przez firmę była ta, która przedstawia jej stosunek do problemu globalnego ocieplenia. Kanadyjski oddział firmy podniósł temperaturę w sklepie o 4 stopnie, czyli dokładnie tyle samo ile wzrośnie temperatura na świecie do 2090 roku, jeśli nie zmniejszymy emisji gazów cieplarnianych.

Jak na ten eksperyment reagowali klienci?

 

Karolina Ogonek
Social Media Specialist w agencji Generations

PoprzedniNie mają szesnastu lat, za to miliony na koncie. Kim są dziecięcy influencerzy?
NastępnyDoritos i Burberry za głosem konsumentów

Podobne artykuły:

  • Walmart_FT
    Wirtualny świat zabawek w Walmart
  • IKEA_kratywnosc
    IKEA na nowo odnajduje dziecięcą duszę

Kategorie

banner gnrs

Najnowsze posty

  • Wirtualny świat zabawek w Walmart
  • IKEA na nowo odnajduje dziecięcą duszę
  • Więcej Netflixa dla dzieci
  • Święty Mikołaj na diecie czyli świąteczny stół bez słodzenia
  • Obraz stworzony przez sztuczną inteligencję sprzedany za 432 tysiące dolarów
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Smacznego! Okruszki posprzątamy ;) Lubię ciasteczka (zgoda)Polityka prywatności