Ikea we Francji wraca z nowym spotem reklamowym. Jest to historia pełna humoru wrażliwości, która zaprasza nas na spotkanie z naszym wewnętrznym dzieckiem i w rezultacie zachęca nas do wyrażenia swojej kreatywności.
Spot jest głęboko osadzony we francuskich realiach społecznych, gdzie w domowym zaciszu zaciera się granica pomiędzy rolą kobiety i mężczyzny. Kobieta równie dobrze może zarabiać więcej, a mężczyzna może doglądać domowego ogniska, jednocześnie pracując i raczej nie będzie nikogo to dziwić.
Salon to serce domu, jest jednocześnie miejscem wspólnej egzystencji, gdzie w końcu możemy być sobą, a jednocześnie ciągle próbować nowych rzeczy. W skrócie: to idealne miejsce do wyrażania swojej osobowości.
IKEA kontynuuje przedstawienie salonu jako wspólnego miejsca do życia wszystkich mieszkańców. Rozwija ten pomysł poprzez mężczyznę, który chciałby zmienić swoje wnętrze. Jest on prowadzony przez jego dziecięcy głos, w postaci małego chłopca.
W rezultacie mężczyzna znajduje inspiracje dzięki temu głosowi. Mały chłopiec symbolizuje przebudzenie jego kreatywności poprzez odważne i nieco szalone modyfikacje miejsca do życia, a co za tym idzie – osobowości naszego bohatera.
Całą historię zamyka muzyka Devandra Banharta – Feel just like a child.
Autor:
Agnieszka Maniara
Art Director w agencji Generations