Jak co roku święto Halloween podzieli Polaków. Jedni będą oburzeni, z kolei inni nie będą mieli nic przeciwko zabawie w wigilię Wszystkich Świętych. Dla marketerów obsługujących rynki, w których Halloween przybiera formę zabawy i maskarady, takich jak: USA, Kanada, Irlandia, Wielka Brytania, to niezwykle kreatywny czas. Czego można spodziewać się w tym roku? Oto kilka ciekawych przykładów.
„Horror… PopUp”
Zaczęło się od chęci zaprojektowania surrealistycznego placu zabaw dla dorosłych. Tak powstał „DreamMachine”. Interaktywne pomieszczenie na Brooklynie, zaprojektowane z myślą o pobudzaniu zmysłów, dostarczaniu unikalnych doświadczeń i w szczególności dla pokolenia instagramerów, oferując niezastąpiony poziom instagramability – który, jak widać, spowodował to, że lokalna, Brooklyńska inicjatywa, jest właśnie opisywana na polskim blogu. Czy formuła uległa wyczerpaniu, czy zwyczajnie postanowiono zaoferować inny zestaw doświadczeń, „
DreamMachine przemienił się w NightmareMachine, oferując instagramowiczom nieograniczone możliwości doświadczania i dzielenia się. Dlaczego o tym piszę?
Już teraz można zobaczyć, jak za kilka dni będzie wyglądał nasz Instagram 😃
https://www.instagram.com/inthedreammachine/
„Horror… Tour”
NightmareMachine to oddzielna inicjatywa. Czy z tej formuły mogą i czerpią marki? Bardzo ciekawy pomysł jest właśnie realizowany w Seattle Chocolate Factory, do której drzwi w Halloween zostaną otwarte, a w fabryce zostanie zorganizowane „Haunted Factory Tour” dla całych rodzin – całość będzie utrzymana w konwencji horrorów z lat ’80. Zapowiada się na wciągające doświadczenie, oddziałujące na emocje konsumenta i dostarczające ciekawej zabawy.
Co należy podkreślić, całość w odbędzie się w siedzibie i fabryce firmy.
„Huluween”
Telewizja nie pozostaje dłużna. Jak przystało na telewizję streamingową, czekają nas filmowe maratony. Amerykańska stacja Hulu idzie o krok dalej i Halloween, przepraszam – Huluween, w tym roku będzie celebrować cały miesiąc. Oprócz klasyków pojawią się również „Orignal series”
i długo oczekiwane premiery dwóch produkcji, – “Into the Dark” i “Light as a Feather”.
Co jest ciekawe? CMO platformy Hulu, Kelly Campbell w jednym z wywiadów wspomniał,
że połowa subskrybentów Hulu uważa Halloween za swoje ulubione święto – jak widać, ta tradycja w USA znacznie odbiega od naszej. W odpowiedzi na potrzeby subskrybentów, Hulu będzie przez cały miesiąc wyświetlał spersonalizowane rekomendacje. W tym roku po raz pierwszy odbędzie się również Huluween Film Fest, podczas którego ośmiu obiecujących twórców filmowych będzie miało okazję zaprezentować swoje przerażające filmy krótkometrażowe o Hulu.
Oto jeden z nich:
“Opowieść o upiorach”
W zeszłym roku popularna marka cukierków M&M’s stworzyła kampanię opartą na interaktywnej opowieści o duchach dla najmłodszych:
Opowieść nosiła tytuł “Millie & Max: A Ghost Story” i została opowiedziana w siedmiu
rozdziałach. Każdy fragment trwał około 30 minut i był udostępniany na platformach społecznościowych m.in.: Facebook, Instagram i Twitter.
Produkt pojawiał się w nim jako „plot device”, to właśnie po kolorach cukierków dzieci głosowały jakie decyzje powinien podjąć bohater opowieści. Historia była kontynuowana w sposób jaki zagłosowały i wybrały dzieci.
“Zombie Taste”
Co na to Skittles? Stworzono specjalną edycję cukierków, których smak został określony jako
„Rotten Zombie”. Za narrację w komunikacji przyjęto wyzwanie. Namawiano do zdobycia się
na odwagę i spróbowania przedziwnie określonych smaków. Smak “Rotten Zombie”, to połączenie ostrego, ale nie ekstremalnego lub w jakikolwiek obrzydliwego smaku. Produkt i wyzwanie skierowane do pokolenia Z.
Autor:
Dariusz Pawlak
New Business Manager w agencji Generations