Napisz do nas | Generations
site logo
  • STRONA GŁÓWNA
  • KATEGORIE
    • Rodzina
    • Matki
    • Ojcowie
    • Dzieci
    • Trendy
    • Technologie
    • Badania
    • Styl życia
    • PR
    • Krótko i na temat
    • Eventy
  • WYDARZENIA
  • O NAS
  • KONTAKT
Homepage > Styl życia > Francuscy przedsiębiorcy solidaryzują się z maturzystami

Francuscy przedsiębiorcy solidaryzują się z maturzystami

shutterstock_531459385

Nowe podejście do rekrutacji i HR zaobserwować możemy we Francji, gdzie przyszłych pracowników łączy się z potencjalnymi pracodawcami wtedy, gdy ci pierwsi, jeszcze nie zdążyli zadecydować, kim chcą zostać w przyszłości.

Jak młody człowiek ma wybrać swoją przyszłość, nie wiedząc zbyt wiele o swoim przyszłym zawodzie? To pytanie postawiła sobie Christelle Meslé-Génin, założycielka sieci JobIRL będącej „platformą solidarności” z młodymi ludźmi u progu dorosłości.

28 milionów ludzi – bo tylu jest przedsiębiorców we Francji – musi sobie zdawać sprawę z tego, że to oni, a nie uczelniany syllabus, są kopalnią wiedzy dla młodych ludzi szukających wskazówek dotyczących swojej przyszłości – mówie Meslé-Génin. – Żyjemy w systemie, w którym wybieranie ścieżki zawodowej opiera się na schemacie: „jestem dobry z matematyki, powinienem iść na politechnikę” lub „najlepiej idą mi języki, powinnam wybrać filologię”. To z jednej strony potwornie ograniczające młodych ludzi, a po drugie, nie daje im żadnych szans na zapobiegnięciu rozczarowań, jeśli kierunek studiów nie spełni ich oczekiwań.

Receptą na taką ewentualność jest stworzenie płaszczyzny porozumienia pomiędzy stanem wyjściowym (uczniem szkoły średniej), a stanem docelowym (specjalistą w danym zawodzie). Dlatego powstał JobIRL – platforma dla maturzystów i przedsiębiorców, gdzie pełni niepewności i pytań nastolatkowie mogą zaczerpnąć informacji u źródła – przedsiębiorcy lub specjalisty w interesującej ich dziedzinie.

Łącząc się z naszą witryną, nastolatek może wyszukiwać interesujące go zawody według różnych kryteriów: może wybrać szkołę i nawiązać kontakt z byłymi uczniami lub wybrać zawód i skontaktować się z ludźmi doświadczonymi w tej materii – mówi Christelle Meslé-Génin.

Stowarzyszenie JobIRL pracuje nie tylko poprzez stronę www, ale przenika także do życia codziennego nastolatków, organizując terenowe spotkania w szkołach i firmach, a także oferuje staże i alternatywne formy współpracy z potencjalnymi pracodawcami.

Takie rozwiązanie według Meslé-Génin poprawi także wyniki uczelni wyższych.

-Nie jest tajemnicą, że spośród studentów wybierających kierunki studiów w klasyczny sposób, aż 50% nie odniesie żadnego sukcesu w pierwszym roku nauki, a aż 25% zmieni kierunek.

Dobrze dopasowany kierunek studiów pozwoli studentom rozwijać się w pełni w ramach ich zainteresowań i będzie ze sobą niósł mniejsze ryzyko porażki i rezygnacji ze studiów.

Po pomyślnym wdrożeniu systemu JobIRL na poziomie krajowym, stowarzyszenie będzie stopniowo próbowało rozszerzać swoją działalność poprzez rozwój społeczności regionalnych. Obecnie ma 25 000 członków, w tym 2800 profesjonalistów.

Autor:
Justyna Mazur
Copywriter w agencji Generations

PoprzedniWTF? Znane skróty zastrzeżone jako znaki towarowe.
NastępnyLEGO® Technic Bugatti w skali 1:1 – niesamowita współpraca dwóch światowych brandów

Podobne artykuły:

  • Walmart_FT
    Wirtualny świat zabawek w Walmart
  • IKEA_kratywnosc
    IKEA na nowo odnajduje dziecięcą duszę

Kategorie

banner gnrs

Najnowsze posty

  • Wirtualny świat zabawek w Walmart
  • IKEA na nowo odnajduje dziecięcą duszę
  • Więcej Netflixa dla dzieci
  • Święty Mikołaj na diecie czyli świąteczny stół bez słodzenia
  • Obraz stworzony przez sztuczną inteligencję sprzedany za 432 tysiące dolarów
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Smacznego! Okruszki posprzątamy ;) Lubię ciasteczka (zgoda)Polityka prywatności