Siła mediów i opinii publicznej zyskuje na znaczeniu. Polscy internauci byli oburzeni składem nachosów Doritos dostępnych na naszym rynku – w przeciwieństwie do tych, które wytwarza się w innych krajach, polscy konsumenci musieli kupować te z olejem palmowym, który jest szkodliwy. Tego oleju nie ma np. w produkcie dostępnym we Francji czy Niemczech. Firma, przyparta do muru, podjęła decyzję o usunięciu oleju palmowego z początkiem 2019 roku. Co prawda tłumacząc się w uzasadnieniu długofalową strategią.
Pod społecznościową falą krytyki ugięła się też odzieżowa marka Burberry. W wakacje zrobiło się o niej głośno, gdy na jaw wypłynęła informacja, że firma niszczy swoje niesprzedane, pochodzące z poprzednich kolekcji ubrania o wartości 38 mln dolarów. Strategia stosowana od kilku lat nie spodobała się internautom. Firma poinformowała właśnie, że zaprzestanie tej praktyki i będzie przekazywać odzież na cele charytatywne, m.in bezrobotnym kobietom szukającym pracy. Marka podjęła też inicjatywę społeczną „Make Fashion Circular”, której celem jest produkcja ubrań z odnawialnych surowców i ponowne przetwarzanie zużytej odzieży.
Autor:
Anna Włodarczyk
PR Manager w agencji Generations